The Radios

Baby Yes!

De dertigste maart 1994 brengen The Radios bij EMI met de nodige trots het album "Baby Yes!" uit in een productie van The Radios samen met Werner Pensaert. Dit album mag wat kosten. Zonder blikken of blozen wordt er opgenomen met het vermaarde Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. Twaalf nieuwe nummers sieren het album, waarvan het gros door Bart in zijn eentje werd neergepend. Meteen valt op de hoes op dat de vaste kern Bart, Robert, Ronny en Alain omringd wordt door twee gekleurde dames, met name Maureen Alberg en Loraine Kammeron, die de songs een extra vocale touch geven. Als voorloper van deze nieuwe full-cd wordt de tweeëntwintigste januari 1994 de single Teardrops in de markt gezet. "Ik moet nu nog lachen als ik eraan denk dat toen ik dat nummer schreef, we met ons Ketnet-project "Dag Sinterklaas" bezig waren", herinnert Bart zich meteen. "Ik heb dat tijdens die tv-opnamen achter de schermen verzonnen. Het mag wat vreemd klinken, maar de eerste versie die in mijn hoofd zat, klonk uptempo. Ik had namelijk de hit "Those were the days" van Mary Hopkin in mijn geheugen zitten. Toen ik het aan de jongens liet horen, vonden ze mijn aanpak niet poppy genoeg. De beat moest anders. Eenmaal klaar zag Robert het meteen zitten de lead voor zijn rekening te nemen. Veel later heb ik het dan vertaald als "Poolijs". Dan heb ik het wel in het ritme en de groove gespeeld zoals ik het aanvankelijk bedoeld had. Die versie ligt me dus iets meer na aan het hart. Het bewijst dat je een goed nummer zowel akoestisch als met een groot orkest moet kunnen spelen. Een goed nummer blijft altijd overeind."