Louis Neefs

Nederlands & jazzy

Louis probeert live zoveel mogelijk met een vast orkest te werken. In het begin lukte dat niet zo en waren het meer gelegenheidsgroepjes zoals The Tophits, The Skyliners en The Jokers, maar almaar vaker treedt hij tijdens de jaren zestig op met The Musicals met daarin gitarist Tom Bergers en pianist Marcel Gooremans. Zij gaan met Louis op stap wanneer die in Nederland en Duitsland moet optreden. Louis is almaar meer van jazzy songs gaan houden en dweept met artiesten zoals Mahalia Jackson, Ella Fitzgerald, Dean Martin, Louis Prima, Jim Reeves en Buddy Greco.

Hij wil koste wat het kost een song opnemen dat in de jaren vijftig al een hit was voor Tennessee Ernie Ford Sixteen Tons. In 1963 verschijnt het voor een eerste maal op single (het zou in 1976 nog eens succesvol op plaat worden uitgebracht). Omdat dit genre geweldig meevalt neemt hij ook Mack The Knife op dat in Amerika een hit was in de versie van Bobby Darin. Louis is over de kwaliteit van de tekst en arrangementen zo in de wolken dat hij de komende vijftien jaar met het duo Paul Quintens en Phil Van Cauwenbergh zal blijven samenwerken. Louis laat hem weten dat hij graag evergreens en zacht-romantische melodieën zingt. Louis is zo Vlaams voelend dat hij volop gaat voor zijn carrière in ons land en voor liedjes in het Nederlands.