Guido Belcanto

Plaisir d'amour

Qua arrangementen had Guido voor "Plastic rozen verwelken niet" samengewerkt met Dick van der Harst en die samenwerking was wél een meevaller, zo'n goeie zelfs dat Dick niet alleen de arrangementen, maar ook de productie voor zijn rekening neemt voor het volgende album "Plaisir d'amour", dat in 1992 in de winkel ligt. "We kwamen overeen om een puur akoestische plaat te maken. De plaat moest klinken als een klassieke symfonie. Ze zou 12 liedjes bevatten die aan elkaar zouden worden gesmeed door muzikale passages die in verschillende variaties zouden terugkeren. Zo zou het lijken op één grote brok muziek, een soort conceptplaat. Het idee was gewaagd, bij mijn weten nog nooit gedaan door een Vlaamse zanger. Ik wou een plaat maken die je kon beluisteren zoals je een roman leest: als een afgerond geheel." Opvallend is dat de plaat begint met een instrumentaal nummer, de ouverture Dansvloer van de duivel. Belcanto laat zich erg plechtig begeleiden door "L'orchestre d'amour". Muziek en teksten worden ook deze keer door Guido afgeleverd en nu is hij wel tevreden. 15 lappen, smart of niet, in het totaal. Slechts één liedje verschijnt op single, Evelyne, waarmee de platenfirma voor de toekomst wil aangeven dat zij Belcanto niet als een singleartiest zullen profileren. De theaters, zowel in België als in Nederland, zien hem almaar liever langskomen. Vooral zijn unieke aanpak charmeert de organisatoren én het publiek. Belcanto is en klinkt uniek! Eén liedje doet bij sommigen de kaken kleuren, Libido en lege portemonnee.